busponny

Alla inlägg under december 2010

Av Dixon Karlsson - 17 december 2010 21:51

Oj oj, säger bara det....ÄGARE!!! Snacka om kinkiga människor, bara för att ja var lös heeeela natten o käkade upp några av de andra nötternas mathinkar betyder väl inte det att lilla magra jag ska vara utan frukost heller...hmmm säger ja bara. Stor matte bara blämgde på mig o klappade mig på magen o sa....ne du lilla gubben, här blir det fan ingen mera mat för dig, du kan ju bli sjuk. SJUK....JAG, skulle inte tro det. Jag behöver ju allt ja kan få, jobbar ju hårt på dagarna, (med att leta efter mat) utanför de andras hage. Orkar ju inte va hos dom heller. Hur jobbigt som helsto va minst o stå o trängas vid maten ju. Neee tack, ja sköter mig själv ja. Kollar till stor mattes gubbe i verkstaden ibland o får mig en sockerbit o en macka, inte fel heller. Ja, ja tur man älskar sina ägare, annars hade ja dragit för länge sedan....pöss o hej från mig. DIXON.

Av Dixon Karlsson - 11 december 2010 23:44

Ni ska bara veta vad Dea "new scene d" gjorde förut.. Det va såhär.. Moa, Rebecka's kompis kom med fyrhjulingen, släppte ut dom hästarna som var i hagen. Dom började så klart att springa till stallet. Men så kommer jag emellan Dea och Kvicken i stallet, så Dea fäller mig, HON SPRINGER ÖVER MIG! Det gjorde ont.. Jag ramlade, aj aj aj, dum häst! Men jaja. Det ärla inge fel på mig, :D

Jag som är en musklad och fet shettis! Ingen fara här inte ;)

GNÄGG GNÄGG!

Av Dixon Karlsson - 8 december 2010 19:05

Idag ni! Nid ca 15:00 kom veterinären och skulle kolla svarta rumpans tänder och rucka ut 2 vargtänder, på Becki alltså. Vad tror ni jag gjorde då? Joooh, jag följde så klart med in i stallet! Jag är vell inte dum? Får man komma in i värmen tidigare så är det vell inte några tveksamheter, klart man går in! Det är ju kallt ute! SÅ veterinären tog kort på mig, jag såg så jävla söt ut, med busig man. Jag kliade rumpan mot en boxdörr.. Stog och åt av höbalen som stog på stallgången :D Muuuumma är det! Men nu ska jag nanna..

Sov gott, GNÄGG Dixon!

Av Dixon Karlsson - 7 december 2010 19:25

Jodu, ibland e de allr bra galna dessa människor alltså, de tror de kan bestämma över mig...he he det fick de snart erfara att det gick inte det...jag dumpa min ryttare ja o drog på egen hand. Fan va roligt det va. Kolla in rullen de fick på lilla mig. Fränt va?? Efter kommer stackarn som inte orkade bli av med sin männska. Vilket pucko, han lär sig aldrig han. O han ska va gammal o vis. BULLSHIT!!!!  

Av Dixon Karlsson - 5 december 2010 22:39

Heejsan på er mina kära ponnyvänner! Jag heter Dixon, är 10 år, är en söt liten shettlandsponny och bor på landet med mina kompisar Tosca lll, New Scene D, Ängskvicken & Ängens Becki Bus. Min ägare är Paula Karlsson Lindh, men det är inte hon som ridit mig i 6 år, för det är hennes dotter Rebecka Karlsson! Hon är att en rolig typ hon.. Jag förstår inte riktigt, för när jag var 3 år, då dom fick hem mig till dom, då var Rebecka inte så lång som hon är nu? Hmm.. dessa människor. Hon är mycket längre nu, hon rider mig aldrig längre? Kanske för att hon är för stor och för tjock för mig! HAHAHA, så smart en shettis kan vara ;)


I förrgår så stog jag ute och mulade fram lite gräs under det snön som kommit. Men så plötsligt hör jag att det kommer hästar, då resar jag huvudet och ser att Becki och Kvicken kommer. Dom har en varsin kärra bakom sig, Paula kör Kvicken och Rebecka kör Becki. Men då, då ropar den där rosaklädda figuren bakom Becki på mig:

- "vissel, vissel" älskling, kom då bäbis!

Jag gnäggar till och galloperar efter! Fysatan vad kul det var, jag bockade och busade efter dom, men efter en bit på gärdet så stannade jag till, det var ju jätte hög snö. Men när jag reser huvudet ser jag att den svarta rumpan och den bruna rumpan försvinner! MEEEEEEEEEEEEEN dom får inte komma undan! Jag brassar på i full gallop och gnäggar så jag tror att mulen blev 10 gånger så stor! Men jag kom ikapp dom faktiskt! Inte så dåligt gjort av en fet gammal shettis på 10 snart 11 år! HAHA, det ni!

När vi kommit en bit på väg så kommer vi tillslut fram till en bana, dom jävlarna går över vägen, och kör ifrån mig, IGEN! Men jag ger inte upp, jag galloperade men ooooohoooooooops!! Där var det ett dike, bara att vända och ta över vägen jag med då.. Men, helt plötsligt är dom bara borta.. Ähhhh, jah tar gärdet, fan inga problev för mig inte! Så ser jag dom, dom va vid infarten till rakbanan. Jag ökar ännu mer, då hör jag hur som skrattar åt mig och kallar mig dumma saker men oxo rätt snälla:

- hahaha, kolla knubbisen, han är ju för söt, men guuuud, va svett han är!

Lätt för er att säga, ni som kör hästar med bra kondition och långa ben, inte så jävla lätt att vara shettis inte! Prova det i 1 ynka dag ni era tvåbenta idioter!


Idag, den 5 december, då har jag bara slappnat aaaaaaav. Gud så underbarit! Ingen som tvingade mig att göra ett dugg! Jag gick här på gården alldeles ensammen, men.. Förstås, Jag kan ju retas med dom andra hästarna att jag är den enda som faktiskt springer lös. MOHAHAHA! Är man shettis så är man.

Men vi fick komma in vid halv 7. Men mitt busiga inlägg blev nu. Men nu ska mitt hö ruffsas till, spånet ska läggas rätt, och dricka lite. Nu blir det att sova så sött.

Ha en skön kväll era buuuuuuusisar där ute, GNÄGG GNÄGG.

// Dixon 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej och Välkommen till min BUSIGA blogg!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards